138

הורים וילדים


138
בשביל הילדים לראות אותנו, ההורים, נהנים, ולא בכאילו - עושים את עצמנו (ילדים מבחינים היטב בהבדל) ועוד איתם, זה משמעותי מאד.
"בסדנה הרגשתי בעוצמה אדירה של רגשות נעימים. כשרקדתי עם אמא בתוך הגומי, היה לי כל כך כיף להסתחרר לצידה ופשוט לצחוק ביחד איתה..."
הורים וילדים
מה אנחנו באמת נהנים לעשות עם הילדים? עוד פאזל? עוד פעם לנדנד בנדנדה? ואם הם יותר גדולים, עוד ג'ינס בקניון? כמובן שזה נאמר בהכללה וקצת בהגזמה...

אבל בשביל הילדים לראות אותנו, ההורים, נהנים, ולא בכאילו - עושים את עצמנו (ילדים מבחינים היטב בהבדל) ועוד איתם, זה משמעותי מאד.

שמעו מה אומרת ילדה בת 9 (עם יכולת ביטוי מרשימה במיוחד) שהשתתפה בסדנת ריו אביירטו לאמהות ובנות:
"זו הייתה חוויה כל כך משחררת ונעימה. אף פעם אני לא מוצאת זמן להיות ככה עם אמא. אף פעם אין לי סתם, זמן פשוט להיות בו עם אמא לבד.
בסדנה הרגשתי בעוצמה אדירה של רגשות נעימים. כשרקדתי עם אמא בתוך הגומי, היה לי כל כך כיף להסתחרר לצידה ופשוט לצחוק ביחד איתה.
כשהפעלתי אותה בתרגיל ה'מריונטות', בשלב מסוים השכבתי אותה על הרצפה, רכנתי לעברה, נשכבתי עליה ופשוט- חיבקתי אותה.
כשהתרוממתי מהחיבוק, אמא התחילה לצחוק בצורה פרועה ומשוגעת שאף פעם לא שמעתי.
בהתחלה לא הבנתי מה הסיבה לכך והתחלתי להסתכל לצדדים ועלי ולבדוק אם קרה משהו מיוחד. אחר כך הבנתי שלא משנה מה הסיבה לצחוק השמח הזה- הבנתי שאני צריכה להיות מאושרת שאמא שלי מאושרת. הייתי מאושרת מהמון סיבות, אני אף פעם לא שמעתי את אמא שלי כל כך מאושרת ושמחה, וזה עשה לי הרגשה מושלמת בלב שאמא נהנתה והשתחררה כמוני.
הרגשתי שאמא ואני התחברנו עוד קצת יותר ממה שהיינו קודם"
בחיי היום יום המשפחתיים, אין לנו הזדמנויות רבות לאינטראקציה של אחד על אחד בין הורה לילד/ה שמנותקת לחלוטין מהקשר חינוכי או משימתי אחר. המילים משמשות לנו כלי תקשורת מרכזי, וקצב החיים המהיר מכתיב מטלות ומשימות רבות במשך היום. סדנאות "ריו אביירטו" להורים וילדים מזמנות אפשרות ייחודית במינה להתנתק ממציאות היום יום, לצלול לתוך חוויה שבה המילים מפנות מקום לשמחת התנועה ולקסם המגע.

הסדנא משלבת תנועה מונחית וספונטנית במעגל, בזוגות ובריקוד חופשי, וכן מגע והרפיה. כל סדנא שונה מרעותה ויכולה לשלב כלים נוספים כמו דמיון מודרך, אביזרים, קול ועוד. במהלך הסדנא מיטשטשים ההבדלים שבין ההורה לילד/ה – פעם ההורה מוביל ופעם הילד/ה, פעם ההורה מעניק מגע ופעם הילד/ה, ולעיתים שניהם במקביל.

ניתן לקיים את הפעילות בכל אחד מהשילובים אם-בת, אב-בת, אב-בן, אם-בן, החל מגיל צעיר ועד גיל ההתבגרות. ידוע כי פעמים רבות ממשיכה להתקיים קרבה פיסית (ולפעמים גם רגשית) גדולה יותר עם בנות בגיל ההתבגרות מאשר עם בנים. את הקרבה הזו אפשר לשמר בעזרת הכלים של ריו אביירטו. מפתיע לגלות כמה גם הבנים נהנים מהשחרור, היצירתיות והמגע בינם לבין ההורה.

תוך כדי הפעילות ההורים והילדים מתקרבים בדרכים חדשות ומתנסים בתקשורת ללא מילים. פעמים רבות הם מגלים זה בזה היבטים חדשים שלא הכירו קודם.

נכתב על-ידי עידית גודס-גרינבאום
לקבלת עדכונים
דוא''ל:
מה חדש?
משפחה רוקדת בחנוכה - 24/12/19
24/12/19
מתנ"ס יד התשעה
קרא עוד